دانشگاه علوم پزشکی تهران: 81631
ویژه خیرین و اهداکنندگان
Enter your desired term to search
  • تاریخ انتشار : 1402/04/28 - 13:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 859
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از برنامه ایمنی بیمار بیمارستان شریعتی

نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان ایمنی بیمار بیمارستان های سراسر کشور از برنامه ایمنی بیمار بیمارستان شریعتی بازدید کردند.

بازدید نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از برنامه ایمنی بیمار بیمارستان شریعتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان ایمنی بیمار بیمارستان های سراسر کشور، دوشنبه 26 تیر 1402 از برنامه ایمنی بیمار بیمارستان شریعتی بازدید کردند. در نشستی که پیش از این بازدید در تالار شهید پیرویان بیمارستان شریعتی برگزار شد دکتر نیکا علامی مدیر نظارت بر درمان وبهبود کیفیت بیمارستان شریعتی ضمن خوشامد گویی به نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی ، از موسسه ملی سلامت ، وزارت بهداشت برای برگزاری این همایش در بیمارستان شریعتی به عنوان بیمارستان منتخب وزارت بهداشت در برنامه ارتقای ایمنی بیمار قدردانی کرد.

دکتر اسلام ابویوسف، کاتریونا فورچن ،دکتر ماندلا تیف و جعفر تبریزی از سوی سازمان جهانی بهداشت ، دکتر محمدرضا جعفری معاون درمان و مسئول ایمنی بیمار بیمارستان شریعتی و کارشناسان ایمنی بیمارستان های سراسر کشورهمچنین کارشناسان ایمنی بیمارو بهبود کیفیت بیمارستان شریعتی در این همایش حضور داشتند.

همچنین در جلسه معارفه ای که در ابتدا برگزار شد، دکتر احمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی ضمن خوشامد گویی، بیمارستان شریعتی را به عنوان بیمارستان ریفرال کشور معرفی و درباره برنامه های ایمنی بیمار بیمارستان شریعتی صحبت کرد.رئیس بیمارستان شریعتی ، ارتقای ایمنی بیمار در سایه کاهش خطا های پزشکی را یکی از اهداف بیمارستان دانست و گفت: می توانیم ادعا کنیم برترین مرکز ارائه دهنده خدمات آموزشی درمانی مبتنی بر شواهد و در انجام پژوهش های کاربردی در منطقه یکی از برترین ها هستیم . دکتر جمشیدی ارتقای ایمنی بیماران را از اهداف کلان بیمارستان عنوان کرد و گفت: ایمنی بیمار به عنوان اهداف استراتژیک بیمارستان شریعتی در نظر گرفته شده است و سیستم گزارش دهی خطا ، برگزاری جلسات آر سی ای به صورت منظم و اجرای مدیریت پیشگیرانه و پیاده سازی فرهنگ ایمنی بیمار در پرستاران،کادر درمان و کارکنان از برنامه های مهم این بیمارستان است.

در این همایش همچنین دکتر علی اکبری ساری رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت در سخنانش درباره پیشرو بودن بیمارستان شریعتی دربرنامه های ارتقای ایمنی گفت: بیمارستان شریعتی به صورت جدی در موضوع ایمنی بیمار تلاش کرده اند و امیدوارم این موفقیت ها ادامه داشته باشد . رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت همچنین  به اشتراک گذاشتن تجربه های خوب را یکی از مهمترین بخش های ایمنی بیمار دانست وبرای تلاش های بیمارستان شریعتی در برگزاری این برنامه قدردانی کرد.در بخش دیگری از این برنامه کارشناسان از بخش های فک و صورت ، آزمایشگاه ، بخش اورژانس ، داروخانه بستری و فرایند های ایمنی بیمار در این بخش ها بازدید کردند.

در جلسه  پایانی این نشست کارشناسان ایمنی بیمار و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به بررسی و تحلیل مشاهدات خود از برنامه ایمنی بیمار بیمارستان شریعتی پرداختند.

  • گروه خبری : همایش,دفتر پرستاری,کارگاه علمی,درمان,آموزش کارکنان,آموزش پرستاران,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 240175
 فرانک  معصومی فرد
Author:

فرانک معصومی فرد

تصاویر

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Theme settings