دانشگاه علوم پزشکی تهران: 81631
ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1403/06/26 - 13:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 72
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کنفرانس و وبینار روز ایمنی بیمار در بیمارستان شریعتی

به مناسبت روز ایمنی بیمار، کنفرانس و وبینار روز ایمنی بیمار در بیمارستان شریعتی برگزار شد. این جلسه با هدف ارتقای آگاهی در زمینه ایمنی بیمار و تشویق به گزارش‌دهی خطاها و پیشگیری از وقوع آنها برگزار گردید.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، این کارگاه یک روزه، ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ در بیمارستان شریعتی به منظور افزایش توجه به اصول و راهکارهای بهبود ایمنی بیمار در محیط‌های درمانی برگزار ‌شد.

در این برنامه، سخنرانان به مواردی مانند گزارش‌دهی خطا، تجزیه و تحلیل مقدماتی مخاطرات FMEA، و راه‌های پیشگیری از خطاها پرداختند. همچنین، شعار ایمنی بیمار " تشخیص درست. ایمنی بیشتر " نیز مطرح شد تا اهمیت این موضوع در محیط‌های درمانی مورد تأکید قرار گیرد.

در این کنفرانس، یک سناریو مرتبط با ایمنی بیمار مطرح شد و شرکت‌کنندگان به ارائه راهکارهای مختلف پرداختند. از بین راهکارهای ارائه شده، به قید قرعه به برترین ایده‌ها جوایزی اهدا شد.

در جلسه از سه بخش ارتوپدی، جراحی ۲ و بخش BMT3، که بیشترین گزارش‌دهی خطا از بخش‌های خود را داشته‌اند، تقدیر به عمل آمد. همچنین، از چهار نفر از همکاران فعال در حوزه ایمنی، خانم حسین قادر مسئول خدمات بیمارستان، خانم زهدی کارشناس زخم، خانم طاهری و خانم کاظمی کارشناسان ایمنی، تقدیر شد.

این رویداد نشان‌دهنده تعهد بیمارستان شریعتی به حفظ و ارتقای ایمنی بیمار است و برای شرکت‌کنندگان فرصتی فراهم کرد تا بهترین راهکارهای ایمنی را به اشتراک بگذارند و از تجربه‌ها و دانش یکدیگر بهره‌مند شوند.

  • گروه خبری : حوزه ریاست,مدیریت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 277679
کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *