ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1403/02/03 - 08:19
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 140
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه بررسی عملکرد سامانه تبدیل گفتار به متن برگزار شد

سامانه تبدیل گفتار به متن با هدف تغییر سیستم گزارش نویسی دستی به گزارش نویسی از طریق تبدیل گفتار به متن بصورت آزمایشی درحال فعالیت است و حاضرین به بررسی سامانه و اعلام چالش ها پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، این جلسه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 با حضور دکتر احمدرضا جمشیدی رئیس، دکتر حسن برکتی مدیر بیمارستان و همچنین دکتر سید احمد رضایی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستانی و طیبه زرچینی مدیر پرستاری، سرپرستاران پنج بخش آزمایشی و همکاران بخش فناوری اطلاعات بیمارستان برگزار شد.

دکتر جمشیدی ضمن تاکید بر اهمیت بکارگیری فناوری های جدید در تسهیل رویه ها گفت: بیمارستان شریعتی در راستای تسهیل فعالیت های بخش پرستاری، داوطلب راه اندازی و بهره گیری از سامانه تبدیل گفتار به متن شده است و در حال حاضر 5 بخش درمانی بصورت آزمایشی در حال بررسی این سامانه هستند و کلیدی ترین عامل برای راه اندازی کامل این سامانه در بیمارستان شریعتی و پس از آن بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران، رفع اشکالات و تطابق کامل آن با فعالیت های بخش های درمانی است.

در ادامه دکتر رضایی حذف کاغذ را یکی از مهمترین اهداف دانشگاه دانست و گفت: راه اندازی این سامانه می تواند مقدمات حذف کاغذ را با کمک الکترونیکی سازی فراهم کند و شرکت پشتیبان موظف است تا زمان رفع چالش ها و اجرای خواسته های حوزه پرستاری در بیمارستان حضور داشته باشد تا بتوانیم پس از توسعه و بروز رسانی نرم افزار، سایر بخش ها و بیمارستان ها را نیز از این امکانات منتفع سازیم.

در ادامه حاضرین به بحث و گفتگو در مورد امکانات و خواسته ها پرداختند و مقرر شد دوره های آموزشی برای کارکنان، توسعه ساختار برنامه، و هماهنگی های لازم در راستای بروز رسانی آن انجام شود.

  • گروه خبری : حوزه ریاست,مدیریت,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 263792
کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان