ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1402/11/10 - 14:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 316
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی دستاوردهای واحد پرستار پیگیر در این بیمارستان را چشمگیر دانست

طیبه زرچینی مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی طی بازدید از واحد پرستار پیگیر، ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری ها را از مهم ترین اهداف این واحد در بیمارستان شریعتی دانست.

مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی دستاورد های واحد پرستار پیگیر در این بیمارستان را چشمگیردانست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، طیبه زرچینی مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی سه شنبه دهم بهمن 1402 از واحد پرستار پیگیر بازدید کرد. در این بازدید مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی درباره این واحد گفت: واحد پرستار پیگیر در بیمارستان شریعتی از ١۵ آذر راه اندازی شد و باعث افتخار است که در مدت کمتر از دو ماه دستاورد های قابل توجهی داشته است.

زرچینی هدف از راه اندازی این واحد را کمک به ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری ها، کاهش مراجعات مجدد به بیمارستان، کاهش بستری مجدد، کاهش هزینه های درمانی و کاهش مدت اقامت بیماران در بیمارستان دانست و افزود: این واحد با ارائه راهنمایی های لازم به بیماران علاوه بر کاهش عوارض بیماران و بستری مجدد آنان، امکان پذیرش بیماران جدیدرا در سیستم بهداشت و درمان کشور فراهم می کند و باعث کاهش کمبود تخت های بیمارستانی برای هموطنان عزیز می شود. زرچینی در ادامه با اشاره به رضایتمندی بیماران همچنین مسئولان بیمارستان از اثر بخشی این واحد افزود : دراین مدت بیش از  ١٠٩۴ بیمار از جمله بیماران بخش های جراحی زنان، جراحی عمومی ، جراحی فک، ارولوژی ،ارتوپدی ،جراحی اعصاب ،آی سی یو قلب از نظر عوارض  احتمالی پس از عمل جراحی و پیشگیری از عفونت های پس از عمل جراحی در دوره نقاهت در منزل و مراقبت های مورد نیاز پس از ترخیص، تحت پیگیری تلفنی و ارائه آموزش ها و راهنمایی های لازم قرار گرفته اند .

 مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی همچنین از برنامه ویژه پیگیری در بیماران مبتلا به  COPD ، بیماری های انسدادی ریوی، خبر داد و افزود: پس از تهیه خلاصه پرونده توسط پزشک و تعیین نیازهای آموزشی ، پرستار پیگیر موظف است پس از معرفی خود به این بیماران و انجام مصاحبه اولیه برای بیمار یک پرونده جداگانه تشکیل داده و 3 روز پس از ترخیص وضعیت سلامتی بیمار را در منزل پیگیری کند و این پیگیری ها  ۲هفته بعد از ترخیص و یک ماه بعد نیز ادامه دارد.

پیش از این نیز دفتر پرستاری بیمارستان شریعتی با راه اندازی نخستین دپارتمان مراقبت زخم، روند بهبود بیماران دارای زخم پای دیابتی و زخم بستر را پس از ترخیص ، پیگیری می کند و با اجرای استانداردهای مراقبتی از پیشروترین واحد های کنترل زخم در بیمارستان های دانشگاهی کشور است.

  • گروه خبری : دفتر پرستاری,آموزش بیماران,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 258097
فرانک معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی دستاورد های واحد پرستار پیگیر در این بیمارستان را چشمگیردانست مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی دستاورد های واحد پرستار پیگیر در این بیمارستان را چشمگیردانست مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی دستاورد های واحد پرستار پیگیر در این بیمارستان را چشمگیردانست مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی دستاورد های واحد پرستار پیگیر در این بیمارستان را چشمگیردانست