دانشگاه علوم پزشکی تهران: 81631
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/07/25 - 07:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 34
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

کارگاه پیشگیری از فرسودگی شغلی در بیمارستان دکتر شریعتی برگزار شد

کارگاه آموزشی با عنوان راه‌های پیشگیری از فرسودگی شغلی با حضور دکتر صبا فرجی، استاد یار روانپزشکی، برگزار شد. این کارگاه به منظور ارتقاء سلامت روان کارکنان و افزایش آگاهی درباره فرسودگی شغلی و روش‌های مقابله با آن ترتیب داده شده بود.

به گزارش سینا رسانه بیمارستان دکتر شریعتی، در آغاز کارگاه، دکتر فرجی به تعریف فرسودگی شغلی پرداخت و توضیح داد که طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، فرسودگی شغلی به عنوان سندرومی ناشی از استرس‌های شغلی مزمن شناخته می‌شود که به‌طور مؤثر مدیریت نشده‌اند و این وضعیت می‌تواند منجر به احساس خستگی شدید و تخلیه انرژی، فاصله عاطفی از شغل یا حس منفی نسبت به شغل و کاهش اثربخشی حرفه‌ای می شود.

دکتر فرجی همچنین به تشریح فازهای مختلف فرسودگی شغلی پرداخت که شامل فاز اشتیاق، فاز کاهش انرژی، فاز خستگی مزمن، فاز بی‌تفاوتی، فاز ناتوانی و نهایتاً فاز فروپاشی می‌شود.

در پایان، استادیار دانشگاه به ارائه راهکارهای فردی برای مقابله با فرسودگی شغلی پرداخت و بر اهمیت تمرینات ذهن آگاهی و تمرین‌های مرتبط با آن تأکید کرد. این تمرینات می‌توانند به کارکنان کمک کنند تا با استرس‌های روزمره به شکل مؤثرتری مقابله کرده و سلامت روان خود را حفظ نمایند.

  • گروه خبری : حوزه ریاست,مدیریت
  • کد خبر : 281402
کلمات کلیدی
کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه