دانشگاه علوم پزشکی تهران: 81631
ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1403/05/16 - 13:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 217
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

حضور مستمر خیرین در بیمارستان شریعتی

به همت خیرین بالغ بر ۵ میلیاردتومان برای بخش‌های مراقبت‌های ویژه کودکان و گوارش بیمارستان شریعتی جمع‌آوری شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان شریعتی، سی‌ودومین جلسه هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی ۱۶ مرداد 1403 با حضور دکتر احمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی دکتر حسن حمزه زاده  مدیر عامل انجمن و دکتر محمدرضا جعفری معاون توسعه بیمارستان شریعتی و سایر اعضای انجمن برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر حمزه‌زاده با اعلام اینکه بازسازی بخش NICU بیمارستان شریعتی توسط مجمع خیرین سلامت تهران آغاز شده است و طبق توافقی که با آن‌ها داریم ظرف یک ماه آینده بحث مرمت و بازسازی ابنیه آن به سرانجام می‌رسد، اما برای تجهیز امکانات سرمایش و گرمایش و تصفیه هوا و همچنین تجهیزات پزشکی نیازمند مساعدت خیرین هستیم.

در ادامه دکتر محمدرضا جعفری، در خصوص اهمیت راه‌اندازی سریع بخش NICU گفت: برای بازسازی این بخش ناگزیر، خدمات بخش NICU را به یکی از اتاق عمل‌های بیمارستان منتقل کرده‌ایم که اینکار بر اعمال جراحی بیمارستان سایه افکنده است. از این‌رو اهمیت بازسازی و تجهیز سریع بخش NICU از ضروریات بیمارستان است و با این‌کار ظرفیت اتاق‌های عمل ما احیا می‌شود.

برای تجهیز بخش NICU  آقایان محمدحسین رضایی و محمدحسن خداوردی، اعضای هیات امنای انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی هریک مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت کردند و مقرر شد با محوریت محمدعلی روحی فردپور، رییس هیات مدیره انجمن مابقی هزینه‌های تجهیز انجام شود.

در ادامه مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی گزارشی از بازدید سیدمرتضی روحانی، شهردار منطقه ۶ و حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران از محل احداث همراه‌سرای بیمارستان شریعتی ارایه کرد و گفت در این بازدید، نیکوکار ارجمند آقای گودرزی تقبل کرد هزینه‌های احداث همراه‌سرا را بپردازد. دکتر حمزه‌زاده با این توضیح، از مهندس احمد خاقانی‌پور، نایب‌رییس هیات مدیره و مجری پروژه همراه‌سرا درخواست کرد توضیحاتی در خصوص روند اخذ پروانه  ساخت همراه‌سرا ارایه کند. سپس مهندس احمد خاقانی‌پور، نایب‌رییس هیات مدیره گفت: این همراه‌سرا در ۶ طبقه احداث خواهد شد و روند اخذ پروانه در همکاری و تعامل با شهرداری منطقه ۶ به خوبی پیش می‌رود و پیش‌بینی ما این است که کلنگ احداث در شهریورماه به زمین خواهد خورد.

دستور بعدی جلسه بررسی روند خریدهای تجهیزات از مسیر هیات امنای ارزی بود. حمزه‌زاده گفت: یکی از رموز موفقیت و بهره‌وری اقدامات انجمن، خرید تجهیزات از مسیر هیات امنای ارزی است که این روند اخیرا با چالش مواجه شده است.

در ادامه، دکتر احمدرضا جمشیدی، رییس بیمارستان شریعتی گفت: در تعامل خوبی که کادر درمان و مدیریت بیمارستان شریعتی با اعضای انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی دارد همواره سعی کرده‌ایم خریدهای تجهیزات از مسیر هیات امنای ارزی با ارز ۴۲۰۰ تومان انجام شود که تاکنون هم خریدهای موثری از این مسیر انجام شده است. در ادامه این روند، قراردادهایی را با هیات امنای ارزی برای خرید تجهیزات منعقد کرده‌ایم و پیش‌پرداخت‌های آن توسط انجمن تامین شده است. اما با تصمیم مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت، عملا جلوی انجام این قراردادها گرفته شده است و این امر کار ما را با چالش جدی مواجه کرده است و عملا ما نمی‌توانیم با افزایش حدود ۱۰ برابری قیمت‌ها این دستگاه‌ها را خریداری کنیم و امیدوارم دولت و مجلس فکری برای این وضعیت بکنند. وی افزود: این دغدغه را به آقای دکتر پزشکیان در بازدیدی که از بیمارستان شریعتی داشتند منتقل کرده‌ام.

سپس محمدحسین رضایی پیشنهاد کرد با توجه به اهتمام دکتر پزشکیان به بیمارستان‌های دولتی، در یک تعامل با روسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، دکتر قتاعتی، دکتر پازوکی و دکتر زالی این دغدغه را مشترکا پیگیری شود.

توضیح اینکه جمع آوری یک میلیارد تومان از طرف موسسه خیریه رحمت واسعه برای تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه کودکان، تامین یک میلیارد تومان به همت محمدحسن خداوردی، برای تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه کودکان، تامین سه میلیارد تومان با تلاش محمد حسن خداوردی برای خرید اسکوپ‌های آندوسکوپی و کلونوسکوپی برای بخش گوارش بیمارستان شریعتی و تامین ۷۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی بالابر ویژه ویلچر معلولان در بخش آزمایشگاه بیمارستان شریعتی به همت محمد حسن خداوردی از اقدامات خیرین در این نشست بود.

  • گروه خبری : حوزه ریاست,مدیریت
  • کد خبر : 273511
کلمات کلیدی
کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *